Beschikbaarheid van high-res luchtfoto's

Beschikbaarheid van high-res luchtfoto's

Stefan de Konink-3
Hoi,

Vandaag mainde een aardige gemeente over de beschikbaarheid van een paar
gigabytes aan luchtfoto's waar die gemeente de rechten op had. Of we
interesse hadden.

Nu zit ik even te denken: is het handig om een overlay aan te bieden met
meer van dit soort bronnen? Ik denk bijvoorbeeld aan luchtfoto's van
ProRail. Kun je dat dan ook direct in JOSM bekijken en tracen?

--
Stefan

Re: Beschikbaarheid van high-res luchtfoto's

Milo van der Linden-5

Dat is een hele mooie geste!

Wees voorzichtig; de luchtfoto's in NL worden door een handjevol partijen gevlogen. Deze partijen zijn licentiehouder, niet de gemeente. Ik heb recent meegemaakt dat we hemel en aarde moesten bewegen om de brandweer gebruik te laten maken van gemeentelijke luchtfoto's, terwijl die zelf (indirect) voor de burgemeesters opereren! Uiteindelijke voorwaarde voor opname in mijn applicatie was: absoluut alleen toegankelijk voor de brandweer..

Vraag dus bij de luchtfoto ook de officiƫle licentie tekst. Dan kun je goed uitzoeken of het odbl compatibel is.

Met vriendelijke groet,

Milo

On Wednesday, July 8, 2015 12:20:18 AM CEST, Milo van der Linden wrote:
> P.s. onder de [HOT] vlag wordt momenteel de openaerialmap nieuw
> leven ingeblazen. Zou dat mogelijk een goede plek zijn, mits de
> licentie het toelaat, om luchtfoto's onder te brengen?

Goeie tip over de licentie, en ik ben ook blij dat openaerialmap toch nog
weer eens een steuntje in de rug krijgt. De camera calibratie gegevens zijn
inmiddels binnen, maar het ecw bestand nog niet.

--
Stefan