Chipknip tags

Maarten Deen
De Chipknip is sinds 1 januari niet meer operationeel. Ik denk dat de
oplaadpunten nu zo'n beetje overal ook wel weggehaald zijn, in ieder
geval zullen ze niet meer operationeel zijn.
Volgens Taginfo [1] zijn er nog 292 instances can chipknip in OSM. Ik
heb ze even gedownload en de meesten staan op banken (ik heb er in het
verleden zelf heel veel toegevoegd) en op winkels.
Is het een idee om die in een keer allemaal te verwijderen?
Verder is er ook nog een tag voor de betaling met een chipknip,
payment:ep_chipknip die veel minder gebruikt is [2], maar die kan ook
verwijderd worden.

Zijn er redenen om dit niet te doen?

[1] <https://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=chipknip>
[2] <https://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=payment:ep_chipknip>

Maarten

Re: Chipknip tags

Tijmen Stam
On 02/27/2015 09:24 AM, Maarten Deen wrote:

> [...]
> Verder is er ook nog een tag voor de betaling met een chipknip,
> payment:ep_chipknip die veel minder gebruikt is [2], maar die kan ook

De oplaadpaal op Schiphol Plaza staat er (afgelopen maandag) nog en doet
het nog - dwz je kan er nog geld terug laten storten, opladen kan
uiteraard niet meer.

Re: Chipknip tags

Maarten Deen
On 2015-02-27 18:41, Tijmen Stam wrote:

> De oplaadpaal op Schiphol Plaza staat er (afgelopen maandag) nog en
> doet het nog - dwz je kan er nog geld terug laten storten, opladen kan
> uiteraard niet meer.

Dan wachten we er nog even mee.

Maarten