Jachthavens

ronald-2
Weet iemand hoe je een jachthaven moet taggen?
Volgens mij begin je met : leisure=marina
Maar helaas loopt dan het water eruit.
zie:

Wellicht is het dan toch verstandig om dan toe te voegen:
natural=water

Ronald

Re: Jachthavens

Marc Zoutendijk

Op 19 mei 2015, om 20:28 heeft Ronald Stroethoff <[hidden email]> het volgende geschreven:

> [...]
> http://www.openstreetmap.org/#map=18/52.21997/4.54718
>
> Wellicht is het dan toch verstandig om dan toe te voegen:

Hoe doen anderen dat?
Ga naar openpoimap: http://openpoimap.org
Zoom de kaart in op bv Middelburg

1. ga naar het invoerveld User Pois - rechtsboven op het scherm.
2. klik op clear
3. vul in {Zeeland}leisure=marina
4. klik show

Je ziet dan alle keren dat leisure=marina is gebruikt in Zeeland.
Je ziet dan ook dat iedereen daar een aparte node voor gebruikt.
Dus niet het water taggen maar een node toevoegen.

Lees ook de gebruiksaanwijzing van openpoimap via het vraagtekentje in de titel.

Marc.

Re: Jachthavens

Jonathan van Tuijl
Ronald Stroethoff schreef:
> [...]
> http://www.openstreetmap.org/#map=18/52.21997/4.54718
>
> Wellicht is het dan toch verstandig om dan toe te voegen:

Als ik het goed begrijp is leisure=marina een aparte laag die los staat van de rest van de kaart, net als bijvoorbeeld landuse=residential. Je kunt water splitsen en het deel met de jachthaven zowel leisure=marina als natural=water taggen, maar in principe zou leisure=marina het hele gebied van de jachthaven moeten bedekken, inclusief eventuele droge delen. Om dat op te lossen kun je ook een aparte polygon met leisure=marina bovenop andere polygons die dingen als man_made=reinforced_slope en natural=water aangeven leggen. Dat kan natuurlijk sowieso, ook al ligt het hele gebied in water.

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:leisure%3Dmarina

Jonathan

Re: Jachthavens

Marc Zoutendijk

Op 19 mei 2015, om 20:28 heeft Ronald Stroethoff <[hidden email]> het volgende geschreven:

Weet iemand hoe je een jachthaven moet taggen?

Ik heb zojuist contact gehad met de laatste bewerker van die haven.
Nu klopt alles weer.
De oorzaak zat in Osmose die een foutmelding geeft voor de combinatie leisure en natural die „onverenigbaar” zijn.

De oplossing is dus inderdaad een node in het water zetten die de functie aangeeft.

Ik vind overigens dat ie pieren in die haven wel erg lelijk liggen. Klopt in ieder geval niet met bing.

Marc.

Re: Jachthavens

Marc Zoutendijk

Op 19 mei 2015, om 21:10 heeft Jonathan van Tuijl <[hidden email]> het volgende geschreven:

[...]

En daar valt uiteindelijk veel voor te zeggen, want als je een node in het water legt dan ga je inderdaad voorbij aan het feit dat een jachthaven niet alleen maar water is, maar ook steigers, gebouwen en wegen kan omvatten.

Ik heb dat voor Jachthaven Aldenoarn even geprobeerd.
Eerst moest het water van de langsstromende "De Boarn" de haven worden ingeleid, daarna het havengebied (ruw) gemarkeerd.

Het zag er zo uit:

En nu is het dit:

Marc.