Landuse van Zuidwolde terughalen

Maarten Deen
De landuse van Zuidwolde is verdwenen [1]. Ik heb geen idee hoe die uit
de history is te halen, hoe is uit te zoeken welke way dit was?

[1] <http://www.openstreetmap.org/#map=15/52.6703/6.4267>

Maarten

Re: Landuse van Zuidwolde terughalen

Marc Zoutendijk

Op 14 mrt. 2015, om 13:57 heeft Maarten Deen <[hidden email]> het volgende geschreven:

> De landuse van Zuidwolde is verdwenen [1]. Ik heb geen idee hoe die uit de history is te halen, hoe is uit te zoeken welke way dit was?
>
> [1] <http://www.openstreetmap.org/#map=15/52.6703/6.4267>

Bedoel je landuse=residential?

Ik zie dit stukje nog staan:
http://www.openstreetmap.org/way/6338915/history

Dat is 5 maanden geleden nog met een mechanical edit bewerkt.

Marc.

On 2015-03-14 16:57, Marc Zoutendijk wrote:

> [...]
> http://www.openstreetmap.org/way/6338915/history
>
> Dat is 5 maanden geleden nog met een mechanical edit bewerkt.

Klopt, die is er nog, maar dat is niet de landuse van Zuidwolde maar van
Wemmenhove.
Ook ten noorden van de Steenbergerweg is nog een kleine landuse, maar
ook dat is niet die van Zuidwolde.

Maarten

Re: Landuse van Zuidwolde terughalen

ligfietser
Die shapes zijn afkomstig uit een oude AND import en zijn dermate onnauwkeurig dat je ze beter opnieuw kan intekenen.
Ik kan dat herstellen ahv CBS Bestand Bodemgebruik 2010,
https://www.pdok.nl/nl/service/wms-cbs-bestand-bodemgebruik-2010-bbg-2010

Maarten schreef:
> [...]
> van
> Wemmenhove.
> Ook ten noorden van de Steenbergerweg is nog een kleine landuse, maar

Ik heb de residential landuse inmiddels verbeterd:

On 2015-03-14 18:55, Minko wrote:
> Ik heb de residential landuse inmiddels verbeterd:

Dank je wel. Alleen lijkt de renderer multipolygons met
landuse=residential niet te renderen. Het is denk ik ook een beetje
overbodig. De landuse=grass shapes (bijvoorbeeld net ten westen van de
weg De Marsen) worden ook gewoon gerenderd, dus voor dit soort dingen
zou ik geen multipolygon maken.

On 2015-03-15 09:36, Maarten Deen wrote:

> [...]
> overbodig. De landuse=grass shapes (bijvoorbeeld net ten westen van de
> weg De Marsen) worden ook gewoon gerenderd, dus voor dit soort dingen

Oh nee wact, dat was geen multipolygon maar alleen een relatie. Daar
maak ik wel een multipolygon van.

Maarten

Re: Landuse van Zuidwolde terughalen

ligfietser
Bedankt Maarten, heb ik even over het hoofd gezien die multipolygon (vreemd dat de JOSM validator daar niet voor waarschuwt).
Waar ook nog wat aan verbeterd kan worden, is dat alle omliggende gehuchten als village zijn getagd, ik weet niet of dat wel juist is, lijken me meer place=hamlet Zie http://mijndev.openstreetmap.nl/~marczoutendijk/openpoimap/taglocator.html?map=various&zoom=14&lat=52.66734&lon=6.42044&layers=B00FFFFFFFFFFFFFFTT