Mapping Party Hoofddorp - Volgende week zaterdag 16 mei

Mapping Party Hoofddorp - Volgende week zaterdag 16 mei

Floris Looijesteijn
Zoals beloofd:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Netherlands_Mapping_Parties_2009#Mapping_Party_-_Hoofddorp_-_zaterdag_16_mei

Mapping Party - Hoofddorp - zaterdag 16 mei

Wat?

* Mapping party: De eerste Nederlandse mapping party van 2009 :)
* Omdat er tegenwoordig niet zoveel nieuwe plaatsen meer gesticht worden
ben ik zoek gegaan naar een plaats waar nog veel te beteren lijkt te zijn.

Waar?

* Hoofddorp! In en om Hoofddorp is nog veel te doen.
* Afhankelijk van de opkomst kunnen ook Nieuw-Vennep, Vijfhuizen en
Zwaanshoek nog worden meegenomen. Daar lijken ook nieuwe/pas afgebouwde
wijken te zijn.

Wanneer?

* Zaterdag 16 mei. Aanvang 10:30 bij het NS-station Hoofddorp.
* Ik stel voor om van 13.00-14.00 ergens te verzamelen voor een broodje en
verdere planning.
* Om 17.00 lijkt me een goede tijd om de dag af te sluiten met een biertje
en stoere mappingverhalen. (Ik heb gister bijvoorbeeld een schaap in de
wei overeind gezet tijdens het mappen :)
* Iemand goede ideeen voor een cafe o.i.d.??? Liefst met internet natuurlijk.
* Als er nou echt rotweer voorspeld wordt kunnen we het misschien beter
uitstellen dus hou vrijdag even de website in de gaten.

Wie?

* Ervaren mappers, er is veel te doen dus dit keer geen introductie voor
nieuwe mappers.
* Als je nog nooit bij een mappingparty bent geweest maar wel map-ervaring
hebt is dit een goede kans om eens wat mensen van de community in het
'echt' te zien.
* Graag even aanmelden hier op de wiki zodat ik weet hoeveel printjes ik
moet maken.

Hoe?

* Ik zal zorgen dat er een aantal kaarten geprint zijn waar ik een
vakkenindeling op zal maken.
* Aan het begin van de dag kiest iedereen een vak en gaat daarbinnen alles
controleren en eventueel aanvullen.
* Mappen: Tenminste alle wegen, fietspaden en voetpaden maar als je wilt
mag je uiteraard ook meer doen (amenity's bijvoorbeeld).
* Als je een vak af hebt maar nog meer wilt doen bel je mij even en dan
geef ik je een nieuw vaknummer.
* Er zijn een aantal vakken waar waarschijnlijk nieuwe wijken binnen
liggen en die dus wat meer tijd zullen vergen.

Verder?

* Een fiets lijkt me een vrij onmisbaar gereedschap maar ik zal ook wat
kleinere vakken maken.
* Ik kan eventueel OSM GPS-en meenemen waar een recente kaart op staat.
Daarmee kun je heel makkelijk zien of iets al in OSM staat. Graag
uiterlijk vrijdag doorgeven als je er daar eentje van wilt gebruiken.
* Ik stel voor om de verwerking van de data niet ter plekke te doen maar
liefst wel hetzelfde weekend nog zodat we een mooi voor en na plaatje
kunnen maken.

Een iets ander plan dan ik eerst had, maar Gert, hier moet jij ook blij
mee zijn :)

Groet,
Floris

Re: Mapping Party Hoofddorp - Volgende week zaterdag 16mei

ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen
Prima idee, ik gooi de fiets in de auto 16 mei en kom !!
Bas: flesje wijn is leuk, maar een borrelhapje/bier om 5 uur ook !

Ik zet gewoon 250 euro op de lijst ter declaratie "mapping party hoofddorp".
Wie wil de financiën regelen ??

Bas, zet mij maar 30 mei op de lijst voor een
simultaancursus josm.  Ik stel voor een half uur tot een uur
 iedereen die belangstelling heeft neemt een (laptop) PC mee,
ik (o.a.) loop dan langs de mensen met vragen.

Vooraf een korte intro. MartijnvE, doe je mee ????

Internet noodzakelijk, ik heb een wifi router
dus als er een lijntje is dan werkt dat.
De vorige maal zaten we op giga afstand van
het bedrade internet, hoe is dat nu ???
Moeten we een 30 meter snoer meenemen ??

Gert Gremmen

Openstreetmap.nl  (alias: cetest)
 Before printing, think about the environment.

Re: Mapping Party Hoofddorp - Volgende week zaterdag 16 mei

Roeland Douma
Heb het ook even voor de niet talk-nl-ers op het forum gegooid.

http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?pid=21693

Ik ga er proberen te zijn!

Groet,
--Roeland

On Saturday 09 May 2009 14:25:44 Floris Looijesteijn wrote:

> [...]
>
> Groet,
> Floris

Re: Mapping Party Hoofddorp - Volgende week zaterdag 16 mei

mvexel
Ik heb het ook in de agenda gezet en probeer er te zijn!

martijn van exel -+- [hidden email] -+- http://www.schaaltreinen.nl/

2009/5/9 Roeland Douma <[hidden email]>:

> [...]
>
> Groet,
> --Roeland

Re: Mapping Party Hoofddorp - Volgende week zaterdag 16 mei

Floris - kun je voor mij in elk geval een Legend of een Vista meenemen?
Heb je ook gepost op de site?

2009/5/9 Martijn van Exel <[hidden email]>:

> [...]

Floris Looijesteijn
> Floris - kun je voor mij in elk geval een Legend of een Vista meenemen?

jazeker!

> Heb je ook gepost op de site?

nee, ik ga even op zoek naar m'n wachtwoord :)

groet,
floris

> martijn van exel -+- [hidden email] -+- http://www.schaaltreinen.nl/

Re: Mapping Party Hoofddorp - Morgen - Zaterdag 16 mei

Floris Looijesteijn
Even een herinnering: Morgen is de mappingparty in Hoofddorp!

Het wordt als het goed is mooi weer dus denk allemaal nog even na of je
morgen langskomt en meld je even aan op de wiki.

Op de wiki staat inmiddels ook een verzamelpunt waarvandaan we 's ochtends
gaan beginnen.

> [...]

> groet,
> floris

Re: Mapping Party Hoofddorp - Morgen - Zaterdag 16 mei

Ik ben er in het tweede deel van de dag bij. Ik hoop vanaf een uur of half twee.
Ik bel je zodra ik in de buurt ben.

Martijn