OSM: van je hobby je werk maken

Matthijs van Til

Beste Open Street Map Community,

Wij hebben een leuke (betaalde) job die heel goed aansluit bij de interesses van contributors van OSM, ik wil jullie hierop graag attenderen.

Heel in het kort: we brengen in Nederland asbestdaken in kaart voor overheden. Met name gemeenten willen dit weten, omdat er een verbod aan zit te komen: asbestdaken moeten voor 2024 verwijderd zijn. De werkzaamheden hebben een sterke correlatie met het bijdragen aan OSM, vandaar dat mijn gedachte was dat er binnen de community wellicht mensen zijn die hier interesse in hebben.

Wil je meer weten over de vacature, kijk dan hier: http://jobs.readaar.com/blog/tagger-asbestdaken-83f225fa-5035-464d-860b-59860fd00380

Wil je meer weten over het project, kijk dan hier: http://asbest.readaar.com/

Wil je meer weten over ons bedrijf, kijk dan hier: http://www.readaar.com/

Voor vragen kunnen jullie mij altijd mailen/bellen.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Matthijs van Til

Readaar logo handtekening mail

New address (1-7-2017)

Maliestraat 1

3581 SH Utrecht

T :    + 31 (0)6 54 914 858

E :    [hidden email]

W :   www.readaar.com

Re: OSM: van je hobby je werk maken

St Niklaas
Beste Matthijs van Till,

U heeft kort geschetst wat er moet gebeuren en volgens welke voorwaarden of methodes.

Vervolgens komen daar 4 cursus dagen bij en een gevraagde minimum inzet van 24 uur / wk.

Dat klinkt als veel inzet, ik mis daar de arbeidsvoorwaarden bij, die blijven onvermeld of ik kan er overheen gelezen hebben.

Maar dat kunt u vast verhelderen.

Met een vriendelijke groet,

N. Hoogerbrug

Re: OSM: van je hobby je werk maken

Arjen Crince

Beste Matthijs,

Ik zag je oproep op OSM community en vroeg me af of jij www.missingmaps.org ook kent?

Daar gaat het dus om “Putting the World's Vulnerable People on the Map” dit gebeurt nu veelal handmatig (de huizen en de wegen.

Nu vroeg ik me af of jullie algoritmes ook zouden kunnen worden toegepast op gebieden in voornamelijk Africa?

Als je alleen al gebieden zou kunnen “voor detecteren” waar mogelijk huizen staan zou dit al winst in het proces betekenen.

Ik werk zelf 1 dag in de week vrijwillig voor het Rode Kruis mee aan o.a. dit project maar heb uiteraard ook een achtergrond in GIS/remote sensing.

Graag hoor ik van je of we hier een keer over kunnen bijpraten.

Met vriendelijke groeten,

Arjen Crince

+31640211785

Re: OSM: van je hobby je werk maken

Marc Gemis
Arjen,

ken je de App MapSwipe ? (https://mapswipe.org/)

Verder is o.a. Facebook bezig met automatische detectie van wegen. Ze werken nu al samen met een locale community (ik weet niet meer welk land) om hun resultaten te controleren en in OSM in te brengen.

mvg

m.

[...]

FW: OSM: van je hobby je werk maken

H.J.A.Kerkhoff

Waarom krijg ik deze emails ?

Gr, H.Kerkhoff

Naamloze bijlage 00005.txt (164 bytes) Download Attachment

Re: FW: OSM: van je hobby je werk maken

Jo-2
Ik krijg die ook, heeft iets te maken met een inschrijving op talk-nl. De Nederlandse mailinglist voor OpenStreetMap.org...

Jo

Op 17 augustus 2017 om 08:27 schreef H.J.A.Kerkhoff <[hidden email]>:

Waarom krijg ik deze emails ?

Gr, H.Kerkhoff

Re: FW: OSM: van je hobby je werk maken

Marc Gemis
Je hebt jezelf ooit ingeschreven voor deze mailing lijst. Je kan jezelf terug uitschrijven via de link die je onderaan iedere mail van deze lijst vindt.

Waarom krijg ik deze emails ?

Gr, H.Kerkhoff