OSMC problemen

Patrick Coenen
dag OSM ers.

ik heb een probleem met de tag OSMC symbol.
De help functie op deze site helpt me niet verder.
Hoe moet ik de tag invullen om een gekleurd (paars/groen/blauw/rood) vierkantje te krijgen met daarin aan witte letter als symbool?
mij lukt het niet. een witte E moet op paarse achtergrond, witte D op een groene, witte C op een blauwe.

kan iemand beter osmc-en?

Re: OSMC problemen

Maarten Deen
On 2015-02-05 12:52, Patrick Coenen wrote:

> [...]
> vierkantje te krijgen met daarin aan witte letter als symbool?
> mij lukt het niet [2]. een witte E moet op paarse achtergrond, witte D

Je bedoelt denk ik relatie 4559610? Volgens mij ben je een veld
vergeten. Er staat nu
purple:::E:white, volgens mij moet je purple:purple:::E:white hebben.

way color:purple
background:purple
foreground:<leeg>
foreground2:<leeg>
text:E
text color:white

Maarten

Re: OSMC problemen

Patrick Coenen
Ik heb de relaties zo gezet als onder aanbevolen, maar het wil niet helemaal op waymarkedtrails

Relatie 4559623 = blauw C
Relatie 4559785 = groen D
Relatie 4559610 = paars E

> Date: Thu, 5 Feb 2015 13:10:39 +0100

> From: [hidden email]
> To: [hidden email]
> Subject: Re: [OSM-talk-nl] OSMC problemen

> Je bedoelt denk ik relatie 4559610? Volgens mij ben je een veld
> vergeten. Er staat nu
> purple:::E:white, volgens mij moet je purple:purple:::E:white hebben.
>
> way color:purple
> background:purple
> foreground:<leeg>
> foreground2:<leeg>
> text:E
> text color:white
>
> Maarten

Re: OSMC problemen

Marc Gemis
en je verandering was gedaan voor 12:02 UTC vandaag ?

> [...]

> vergeten. Er staat nu
> purple:::E:white, volgens mij moet je purple:purple:::E:white hebben.

Re: OSMC problemen

Patrick Coenen
Waymarked trails laat in de route omschrijving wel de juiste nieuwste tagging zien, alleen de rendering wordt nog niet aangepast. Maar ik ben van waymarkedtrails gewend dat die in korte tijd (binnen 10 minuten) eigenlijk met de nieuwste aanpassingen direct renderen.

From: [hidden email]
Date: Thu, 5 Feb 2015 13:49:42 +0100
To: [hidden email]
Subject: Re: [OSM-talk-nl] OSMC problemen

> [...]

> vergeten. Er staat nu
> purple:::E:white, volgens mij moet je purple:purple:::E:white hebben.

Re: OSMC problemen

Patrick Coenen
Een dag verder en een teleurstelling verder. ik heb route c van onderstaande relaties nog aangepast met een voorground = blue_lower. Die wordt binnen 10 minuten zichtbaar in waymarked trails. Maar geen witte 'C' op de voorgrond! en de andere 2 relaties heb ik zo getagged als Maarten voorgesteld heeft, daar helemaal geen effect!
kan iemand me nog hiermee helpen of zelf in de relatie de osmc tag aanpassen?

groet

Re: OSMC problemen

Maarten Deen
On 2015-02-06 09:04, Patrick Coenen wrote:
> [...]
> als Maarten voorgesteld heeft, daar helemaal geen effect!
> kan iemand me nog hiermee helpen of zelf in de relatie de osmc tag

Ik heb het ook gezien. Ik heb ook even wat verder gekeken naar andere
relaties, maar het lijkt wel alsof de weg altijd paars is en het vlak
met de letter altijd wit (als er een letter in zit).
Dat anderen er ook problemen mee hebben zie je ook wel doordat er
regelmatig een kleurnaam in de omschrijving zit.
Ik zat al te zoeken naar een site waar je een tag kon laten controleren,
maar die is er niet dus ik had al het plan opgevat om zelf op een paar
wegen wat tags te gaan plaatsen om te zien wat voor effect ze hebben.
Het kan best zijn dat het niet goed in geimplementeerd is in de
renderer.

Maarten

>>> foreground:<leeg>
>>> foreground2:<leeg>

Re: OSMC problemen

Marc Gemis
Misschien heb je meer succes als je [hidden email] contacteert ? Of eens kijkt of het probleem al gemeld is op https://github.com/lonvia/waymarked-trails-site/issues ?

m.

> [...]

> vergeten. Er staat nu
> purple:::E:white, volgens mij moet je purple:purple:::E:white hebben.

Re: OSMC problemen

Patrick Coenen
Dank voor het meekijken en meedenken.
ik heb wel wat wandelroutes in de buurt waar de letter mooi op de voorgrond te zien is met ene alternatieve kleur.:
deze bijvoorbeeld: relatie 2730940 link

het verschil met mijn osmc tags is toch geen lege foreground_2 maar wel een gevulde foreground. maar uitproberen dan.

> [...]

> wegen wat tags te gaan plaatsen om te zien wat voor effect ze hebben.
> Het kan best zijn dat het niet goed in geimplementeerd is in de

Re: OSMC problemen

Patrick Coenen
Goede tips! dank, ik zal zeker eens navragen bij lonvia
Trouwens nog een kleine doorbraak:
<script type="jsv#1046_"></script>
 <script type="jsv/1046_"></script>

Rechts in de lijst met de route C, staat WEL een juist gerenderde witte C in een blauw veld!
rara... als dat nu wel lukt door die blue_lower als forground, is een forground dus wel obligatory om het te laten werken. Jammer genoeg heb ik dan bij paars een probleempje, want geen paarse forgrounds beschikbaar!

op naar het lonvia forum

From: [hidden email]
Date: Fri, 6 Feb 2015 09:19:53 +0100
To: [hidden email]

> [...]

> vergeten. Er staat nu
> purple:::E:white, volgens mij moet je purple:purple:::E:white hebben.

Re: OSMC problemen

nouwsfam
Beste Patrick

Jouw osmc definitie klopt waarschijnlijk wel. Als ik het controleer met http://www.traildino.com/mobile/ dan krijg ik volgens mij de tags te zien zoals jij ze bedoelt. De tags verschijnen niet op de kaart (dat hoort zo in deze app), maar wel in de lijst van trails in het gebied die je te zien krijgt door op het "List" symbool te klikken. Met andere woorden: jouw tag is correct.

Groet
Henk

From: [hidden email]
Date: Fri, 6 Feb 2015 09:19:53 +0100

To: [hidden email]

> [...]

> vergeten. Er staat nu
> purple:::E:white, volgens mij moet je purple:purple:::E:white hebben.

Henk Nouws

Re: OSMC problemen

Patrick Coenen
ok, ik zie het! dan zou het aan waymarkedtrails liggen. dank

From: [hidden email]
Date: Fri, 6 Feb 2015 09:19:53 +0100

To: [hidden email]

> [...]

> vergeten. Er staat nu
> purple:::E:white, volgens mij moet je purple:purple:::E:white hebben.

Henk Nouws

Re: OSMC problemen

Patrick Coenen
Update van de lonvia editor gekregen.
Bij waymarkedtrails wordt background en letters (dus zonder enige foreground) niet ondersteund op het moment. dus background met alleen letter kan wel, maar wordt door lonvia niet ondersteund. Wel door anderen.
Best jammer, dat deze populaire OSM site niet te renderen is, want voor route E heb ik purple als foreground nodig, en die is er geloof ik niet. naja, het zei zo.