Planet BeNeLux

Roeland Douma
Goede avond!

De nieuwe tile server schiet al aardig op. En als nieuwe feature draaien we nu
in plaats van planet-nl planet-benelux. Er is een mooie polygoon gemaakt om de
benelux heen waardoor deze kleiner is dan planet-nl. Maar het is natuurlijk
vooral handig dat nu de hele benelux een snelle tile server krijgt waardoor
hopelijk nog meer gemapt kan worden!

Elke nacht wordt er een nieuwe planet-benelux gemaakt welke uiteraard
beschikbaar is voor een ieder die hier iets mee wil doen. Zie
http://planet.openstreet.nl

Vanaf nu zullen er iets vaker berichten volgen over de nieuwe tile server,
welke hopelijk snel de oude kan vervangen!

Groet,
--Roeland

Re: Planet BeNeLux

Milo van der Linden-4
Fantastisch!

Als je me kunt vertellen hoe ik zo'n poly bestand in elkaar zet, is het
dan misschien een idee om ook alvast poly's te gaan maken voor aruba,
curacao, bonaire, st-maarten, st-eustacius en de rest van het caribisch
gebied?

Groet,

Milo

Roeland Douma wrote:

> [...]
>
> Vanaf nu zullen er iets vaker berichten volgen over de nieuwe tile server,
> welke hopelijk snel de oude kan vervangen!

Re: Planet BeNeLux

Stefan de Konink-3
Milo van der Linden wrote:
> [...]
> dan misschien een idee om ook alvast poly's te gaan maken voor aruba,
> curacao, bonaire, st-maarten, st-eustacius en de rest van het caribisch

Dat hoort ook bij het KoninKrijk! Ik voel hier discriminatie, waarom
renderen we Belgie, Limburg en Rotturmerplaat wel, maar Milo z'n
vriendjes niet :( :(

Stefan

Re: Planet BeNeLux

Lennard
Milo van der Linden wrote:
> [...]
> dan misschien een idee om ook alvast poly's te gaan maken voor aruba,
> curacao, bonaire, st-maarten, st-eustacius en de rest van het caribisch

In JOSM:

1) Laad data in, of zorg dat je een achtergrond zoals Y! hebt, waardoor
je het gebied ziet, dat je wilt poly'en.
2) Maak een lege layer, en teken hierin een closed way, waar je je poly wilt
3) Save deze layer als een .osm bestand
4) Converteer deze met osm2poly.pl (*) naar een .poly bestand

Presto!

Andersom kan ook: poly2osm.pl, zodat je een al bestaande poly kunt
bijwerken.

*)
http://svn.openstreetmap.org/applications/utils/osm-extract/polygons/osm2poly.pl

--
Lennard

Re: Planet BeNeLux

Joris Meijerink-4
Is het misschien ook een idee om daar ook een shp van de benelux aan te bieden? Onze Duitse vrienden van Geofabrik doen dat ook alleen die nemen heel strikt de NL grens als boundary waardoor er dingen wegvallen. Zoals b.v. de Maas die op het randje ligt.

Ik heb zelf ook geprobeerd er en shape van te maken met OSM2SHP. Helaas loop ik tegen memory problemen aan, ik heb ook maar 3gb ram.

gr Joris

Re: Planet BeNeLux

R. Dohmen

Goedemorgen,

Ik heb laatste deze:

http://www.christian-steimel.de/vektor-karte_von_deutschland.htm

uitsnede van Benelux en Duitsland gedownload. Werkt prima met mapsource en Training Center van Garmin.
Jammer dat de update frequentie niet dagelijks is, dan zouden aanvullingen sneller te gebruiken zijn.

mvg,

René Dohmen

Date: Tue, 12 May 2009 09:49:54 +0200
From: [hidden email]
To: [hidden email]
Subject: Re: [OSM-talk-nl] Planet BeNeLux

[...]

Hotmail® goes with you. Get it on your BlackBerry or iPhone.

Re: Planet BeNeLux

Stefan de Konink-3
joris meijerink wrote:
> [...]
>
> Ik heb zelf ook geprobeerd er en shape van te maken met OSM2SHP. Helaas
> loop ik tegen memory problemen aan, ik heb ook maar 3gb ram.

Ik denk dat we die wel kunnen draaien, anders bij m'n vrienden van het CWI.

Stefan

Re: Planet BeNeLux

Milo van der Linden-4
Dank je wel Lennard!

Ik was hierop al getipt door Ldp. Er moet echter nog een stapje 2b tussen:

2b) Geef de poly de tags:

key=polygon_file; value=polygon
key=polygon_id; value=1

Anders zal osm2poly.pl niet lukken!

Lennard wrote:

> [...]
>
> Presto!
>
> Andersom kan ook: poly2osm.pl, zodat je een al bestaande poly kunt

Zoals je al weet worden ze meegenomen in de dagelijkse update! Maar ik wou het
toch nog even aan de rest van talk laten weten.

zie http://planet.openstreetmap.nl

--Roeland