Problemen met downloaden kaarten

Leentje Osselaer
Hallo,

Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben, maar ik zou een kaart van Nieuw-Zeeland willen downloaden, waar we volgende week naartoe gaan. Ik krijg echter steeds het volgende bericht. image

Is er inderdaad iets fout met de server? Kunnen jullie helpen?

Dank alvast,

Re: Problemen met downloaden kaarten

Oliver Heesakkers

Leentje Osselaer schreef op 2019-02-06 16:18:

[...]

Volgens het forum is het inderdaad gewoon stuk:

https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=65225

Re: Problemen met downloaden kaarten

Nederlands mailing list

Op 6 feb. 2019, om 16:18 heeft Leentje Osselaer <[hidden email]> het volgende geschreven:

Hallo,

Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben, maar ik zou een kaart van Nieuw-Zeeland willen downloaden, waar we volgende week naartoe gaan. Ik krijg echter steeds het volgende bericht. <image[1].png>

Is er inderdaad iets fout met de server? Kunnen jullie helpen?

Vergeet die server zoals ook al uit een andere reactie blijkt.
Probeer deze oplossing:

In de gratis versie kun je 3 downloads per maand doen. Ik gebruik zelf Velomap (met abonnement) voor alle landen die niet door OFM (OpenFietsMap) worden gedekt.

En anders kun je met deze:

ook je doel bereiken.

En in het vervolg kun je je beter tot het forum wenden dan tot deze mailinglijst, want die wordt door ongeveer 5 mensen gelezen en het forum is wat drukker bezocht.

Groet
Marc.

Re: Problemen met downloaden kaarten

Leentje Osselaer
Dankje Marc,

De site lijkt toch betalend, of kijk ik over uw optie van de gratis versie? Als ik  zeker de juiste formats kan downloaden, wil ik er wel voor betalen.

Groeten,

Leentje

Re: Problemen met downloaden kaarten

Hugo hölscher

Dag Leentje,

alternatief  als je een Android tablet of telefoon hebt is: OSMAND.  Gratis versie heeft beperking voor het aantal kaarten wat je tegelijk kunt hebben (Nieuw-Zeeland is er 1) en er zijn diverse betaalde uitbreidingen. Het is een off-line  app. Voordeel van een tab is dat het lekker groot is,)

succes Hugo

Op 9-2-2019 om 09:28 schreef Leentje Osselaer:
[...]

Pander OpenTaal

Als je OsmAnd via F-Droid installeert zit deze beperking er niet op.

https://f-droid.org/en/packages/net.osmand.plus/

Via F-Droid (of Google Play) kun je ook Maps With Me (MAPS.ME) installeren, die ondersteunt ook downloaden OSM voor offline gebruik.

https://f-droid.org/en/packages/com.github.axet.maps/