Re: Zoeken naar een co?rdinaat (Frank Fesevur)

Re: Zoeken naar een co?rdinaat (Frank Fesevur)

Myranda Wilbrink

Als je de kaart met het door jouw gezochte punt middenin je beeld zet, en je gaat met de muis op Permalink staan, zie de coördinaten in de statusregel, weliswaar niet in jouw favoriete formaat, maar het werkt wel.

Groet,

Kees de With

Re: Zoeken naar een co?rdinaat (Frank Fesevur)

Frank Fesevur
Op 5 mei 2009 15:30 heeft Myranda Wilbrink het volgende geschreven:
> Als je de kaart met het door jouw gezochte punt middenin je beeld zet, en je
> gaat met de muis op Permalink staan, zie de coördinaten in de statusregel,
> weliswaar niet in jouw favoriete formaat, maar het werkt wel.

Kees, het gaat nou net bij dat eerste stukje verkeerd: "het gezochte
punt". Ik wil het stukje kaart zien dat bij een bepaald coördinaat
hoort, niet het (center)coördinaat van een getoond stukje kaart, want
daarvoor werkt inderdaad de Permalink prima.

Gegroet,
Frank

Re: Zoeken naar een co?rdinaat (Frank Fesevur)

Milo van der Linden-4
Beste Frank,

Ik probeer de achterliggende "wens" te raden; Jij hebt een device of een
toepassing die coordinaten geeft in datum notatie, die coordinaten wil
je vervolgens gedisplayed zien.

Als stichting OpenGeo zijn wij op zoek naar sociaal/maatschappelijk
interessante toepassingen die gebruik maken van openstreetmap. Deze
ondersteunen wij dan door een stukje ontwikkeling, mits de toepassing
potentieel interessant is voor een grote groep gebruikers.

Kun je iets meer in detail aangeven waarom je een coordinaat wilt opzoeken?

Ben je b.v. bezig met geocaching en wil je een geocache coordinaat
opzoeken? Indien ja, gebruik je hiervoor een van de bekendere geocaching
sites en zou het niet interessanter zijn om eens te kijken of
openstreetmap hier wat meer mee kan integreren?

Of wil je Openstreetmap gebruiken om te valideren of een geocache die
nieuw wordt uitgezet wel de juiste coordinaat-cryptogram heeft?

Of heb je een garmin GPS device waarmee je "iets" hebt gedaan dat je
vervolgens in openstreetmap wilt checken? In dat geval zou het misschien
interessanter zijn om een wpt of track file te kunnen uploaden dat
vervolgens wordt gedisplayed?

Ik zoek graag de toepassing achter het willen zoeken naar een coordinaat
en zou graag van jou iets meer informatie weten, wellicht is het
interessant voor de community en zijn er mensen die hetzelfde als jij
willen.

Frank Fesevur wrote:

> [...]
>
> Gegroet,
> Frank

Re: Zoeken naar een co?rdinaat (Frank Fesevur)

Op 6 mei 2009 00:39 heeft Milo van der Linden het volgende geschreven:
> [...]
> sites en zou het niet interessanter zijn om eens te kijken of
> openstreetmap hier wat meer mee kan integreren?

Geocaching is in ieder geval mijn aanleiding. Zeker hier in Nederland
zijn o.a. de voetpaden best goed uitgewerkt en dat maakt het leven
vaak net even wat eenvoudiger.

Op geocaching.com staat helaas geen directe link naar OSM. Ze hebben
Google Maps best mooi geïntegreerd in hun site. Op iedere cachepagina
hebben een directe links staan naar het (start)coördinaat van die
cache naar Map24, MapQuest, Yahoo Maps, Microsoft Live Maps voor een
Nederlandse cache. Voor bijvoorbeeld caches in de VS staan er weer
andere links naar  MyTopo Maps, MapQuest, Microsoft Live Maps, Yahoo
Maps, Rand McNally, Terraserver en Tiger Census Maps. Een aantal
hiervan ken ik niet eens.

Het zou mooi zijn als we dat voor elkaar zouden krijgen om in dit
rijtje opgenomen te worden, maar ik vrees dat Groundspeak (de makers
van de site) daar een iets te commerciële instelling voor hebben, maar
niet geschoten...

Ik heb op de Groundspeak forums gezocht en zie dat er 7 pagina's met
zoekresultaten zijn voor "openstreetmap", maar het overgrote deel
hiervan gaat om kaartmateriaal in een Garmin te stoppen. En is wel
eens een feature request gedaan voor een directe OSM link, maar daar
kwam niet veel uit.

> Of wil je Openstreetmap gebruiken om te valideren of een geocache die
> nieuw wordt uitgezet wel de juiste coordinaat-cryptogram heeft?

Ook als de puzzel-cache oplost, wil je graag dat resultaat direct
kunnen opzoeken. Dan zou zoeken op RD ook erg handig zijn trouwens ;-)

Of dit allemaal voor een "grote groep gebruikers" is, weet ik niet. Er
zijn wereldwijd natuurlijk zat mensen die geocachen, en ook hier in
Nederland zijn het er best veel.

Gegroet,
Frank