Quantcast

StreetComplete

Pander OpenTaal
Hoi allemaal,

Hebben jullie de Android app StreetComplete al uitgeprobeerd? Soort van
laagdrempelige Pokémon voor OSM'ers. Zie in de Google Play app store:

https://play.google.com/store/apps/details?id=de.westnordost.streetcomplete
of in de F-Droid app store:
  https://f-droid.org/repository/browse/?fdid=de.westnordost.streetcomplete

Probeer ook de optie "Scan for Quests here". De ontwikkelaar werkt hard
aan de app en neemt alle feedback serieus. Zie daarvoor op GitHub:
  https://github.com/westnordost/StreetComplete/issues

Misschien is het goed om voor NL een overzicht te creëren van wat er via
deze app tot nu toe bijgedragen voor automatische verificatie en een
idee van de hoeveelheid data die zo wordt verzameld. Afijn, zie de
issues op GitHub.

Groeten,

Pander
--
Stichting OpenTaal
http://opentaal.org

Re: StreetComplete

Alert Bouterse
Beste Mappers,

Streetcomplete is inderdaad een App die ik vaak gebruik.  Het spoort de gaten op in onze kaarten en stelt ons vragen, zoals wat is de naam van deze straat, of wat zijn de openingstijden van deze winkel. De App is zeer eenvoudig in gebruik.  Het is op dit moment in de App store nog een Beta versie. Ik ben op dit moment bezig, op verzoek van de ontwikkelaar met het vertalen van de App naar het Nederlands. Ik heb nog wel behoefte aan een paar extra ogen die even kritisch meekijken. Ik hoor graag wie van jullie hiertoe bereid is.

Grt,

Alert Bouterse

Op 3 apr. 2017 11:20 schreef "Pander OpenTaal" <[hidden email]>:
[...]

Marc Zoutendijk
@Alex en @Pander Opentaal:

Ik raad jullie aan om de discussie op het forum te voeren, omdat de NL mailinglist niet heel erg actief is.
Dit jaar 9 onderwerpen op de lijst en meer dan 200 op het forum….
En ik vind het onderwerp belangrijk genoeg om meer mappers mee kennis te laten maken!

Marc.

https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

Re: StreetComplete

Marc Zoutendijk

> Op 3 apr. 2017, om 20:06 heeft Marc Zoutendijk <[hidden email]> het volgende geschreven:
>
> @Alex en @Pander Opentaal:

Ik bedoelde @Alert

Marc.

Re: StreetComplete

Pander OpenTaal
Tijd om de mailinglijst dan uit te zetten en archief beschikbaar te houden?

On 2017-04-03 20:06, Marc Zoutendijk wrote:

> [...]
> Dit jaar 9 onderwerpen op de lijst en meer dan 200 op het forum….
> En ik vind het onderwerp belangrijk genoeg om meer mappers mee kennis te

Bas Couwenberg
On 2017-04-04 16:05, Pander OpenTaal wrote:
> Tijd om de mailinglijst dan uit te zetten en archief beschikbaar te
> houden?

Wat een onzin, low-traffic mailinglists zitten niemand in de weg.

Mvg,

Bas

Re: StreetComplete

Marc Zoutendijk

Op 4 apr. 2017, om 16:05 heeft Pander OpenTaal <[hidden email]> het volgende geschreven:

Tijd om de mailinglijst dan uit te zetten en archief beschikbaar te houden?

Die discussie is al eerder gevoerd (zowel op de mailinglist als op het forum [1]) zonder duidelijke uitkomst, maar er is niet voor gekozen deze list te sluiten.
Nadeel daarvan is dat er 2 groepen mappers zijn die (soms) niet van elkaars bestaan weten en gemaakte afspraken niet kennen.
Ik zou zeggen dat je zelf moet kiezen welk publiek je wilt door een tijdje beide te volgen.
Dat doe ik ook en als ik op deze lijst iets zie wat hout snijdt, maak ik het forum erop atent of omgekeerd, zoals dit keer met jouw post.

Marc.