Vreemde landsgrenzen

Geert Schuring
Onderstaande ziet er erg vreemd uit... al die kleine stukjes belgie...

http://www.openstreetmap.org/?lat=51.44198&lon=4.93689&zoom=15&layers=B000FTF

Kan iemand bevestigen of dit correct is?

Re: Vreemde landsgrenzen

Christ van Willegen
Hoi,

On Tue, Apr 7, 2009 at 9:39 AM, Geert Schuring <[hidden email]> wrote:
> Onderstaande ziet er erg vreemd uit... al die kleine stukjes belgie...
>
> http://www.openstreetmap.org/?lat=51.44198&lon=4.93689&zoom=15&layers=B000FTF
>
> Kan iemand bevestigen of dit correct is?

Dat is inderdaad zo in Baarle Nassau. Er zijn daar huizen waar de
landsgrenzen doorheen lopen, onder andere...

Het valt inderdaad de laatste tijd meer op met de paarse rendering van
de grenzen.

Christ van Willegen
--
09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0

Re: Vreemde landsgrenzen

Frank Fesevur
2009/4/7 Geert Schuring <[hidden email]>:
> Onderstaande ziet er erg vreemd uit... al die kleine stukjes belgie...
>
> http://www.openstreetmap.org/?lat=51.44198&lon=4.93689&zoom=15&layers=B000FTF
>
> Kan iemand bevestigen of dit correct is?

De grenzen in Baarle-Nassau / Baarle-Hertog lopen inderdaad heel
vreemd. Of het exact klopt heb ik niet naar gekeken, maar het kaartje
in Wikipedia is ook zo'n lapjeskat, evenals bij Google Maps.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Baarle

Gegroet,
Frank

Re: Vreemde landsgrenzen

Lennard
Frank Fesevur wrote:

> De grenzen in Baarle-Nassau / Baarle-Hertog lopen inderdaad heel
> vreemd. Of het exact klopt heb ik niet naar gekeken, maar het kaartje
> in Wikipedia is ook zo'n lapjeskat, evenals bij Google Maps.

Wat er loopt aan grenzen is goed, maar het is nog niet compleet. Ik mis
nog de enclaves-in-enclaves. Dus de stukjes Nederland in de stukjes
Belgiƫ in Nederland. Zo te zien zitten die ook niet in de database.

Geert, mocht je er eens in de buurt zijn, je moet er eens een kijkje
nemen. Of zoals de Vlamingen zeggen: het is hallucinant hoe het daar is.
Heel apart, maar voor de bewoners de gewoonste zaak van de wereld.

--
Lennard

Re: Vreemde landsgrenzen

Eugene van der Pijll
Lennard schreef:
> Wat er loopt aan grenzen is goed, maar het is nog niet compleet.

Er ontbreken nog een aantal stukjes. H10, N1t/m7 (Nederlandse enclaves
in Belgische enclaves), N8 (de enige NL enclave in Belgie zelf), en H22
(onderwerp van een grensconflict tot 1995).

Zie http://www.grenspalen.nl/archief/baarle-enclaves%20outlined.html

Eugene