WMS-server

mvexel
Hoi,

Ik herinner me dat er een publieke WMS-server was die OSM serveert, is die er (inderdaad|nog)? Dezelfde rendering als de main slippy map? Welke CRS(en)?
Thx,

martijn van exel -+- [hidden email] -+- http://www.schaaltreinen.nl/

Re: WMS-server

Milo van der Linden-2
Martijn van Exel wrote:
> [...]
>
> Ik herinner me dat er een publieke WMS-server was die OSM serveert, is
> die er (inderdaad|nog)? Dezelfde rendering als de main slippy map?
Die is er niet meer... de foundation heeft hiervoor geen inspanning meer
geleverd. Maar de stichting OpenGeo zit hier wél achteraan! Als de
sponsoring overeenkomst met oxilion rond is, dan gaan wij hier zo snel
mogelijk werk van maken.

Er is wel een maar...
- Ik wil het gebruik van WMS graag exclusief toewijzen aan Desktop GIS.
m.a.w. als je een browser oplossing hebt op basis van Openlayers, dan
dien je de tileserver te gebruiken. Als je een browser oplossing op
basis van Flamingo-mc hebt, daar gaan we hopelijk eind september de
eerste stappen zetten voor het implementeren van TMS (Iedereen die
hiervoor fondsen wil inzetten of wil meewerken aan het bouwen van de
open source TMS adapter voor flamingo-mc is welkom!).

- Ook proberen we te komen tot een uptime garantie voor de WMS services.
Hiervoor gaan we zodra WMS werkt actief fondsen en sponsors werven. Het
zou bijvoorbeeld een leuke optie zijn wanneer partijen die gebruik
wensen te maken van de WMS hiervoor een vast bedrag per maand kunnen
sponsoren waarvan oxilion dan het onderhouden van de WMS services kan
bekostigen en op de architectuur kan bijschalen als blijkt dat het een
succes is.

Let op: Dit is geen verkapte commercie! De server architectuur is open
en voor iedereen beschikbaar. Ook de tileservers profiteren mee van het
feit dat oxilion actief zou kunnen beheren wat uiteindelijk zou kunnen
resulteren in hogere beschikbaarheid en stabiliteit voor iedereen. Maar
bedrijven en instanties die daadwerkelijk in hun business profiteren
wordt vriendelijk verzocht of ze alstublieft willen sponsoren. Het is
geen kwestie van moeten, maar van willen. :D

De bedoeling is voor de nederlandse tile servers de WMS aan te bieden in
EPSG:4326; EPSG:28992; EPSG:900913 en eventueel de UTM zone(s) voor NL.

In eerste instantie wordt het dus een Nederlands feestje. Als het een
succes blijkt en werkt zullen we kijken of het rendabel is om er een
global party van te maken.

Mocht er vanuit Geodan Labs interesse zijn om dit proces te versnellen,
dan is input uiteraard welkom!

> martijn van exel -+- [hidden email] <mailto:[hidden email]> -+-
> http://www.schaaltreinen.nl/

Re: WMS-server

mvexel
Milo, thx, ik krijg hier de vraag van binnen Geodan, dus ik zal eens gaan hengelen naar mogelijkheden om er van binnenuit nog wat aan te trekken.

2009/4/7 Milo van der Linden <[hidden email]>
Martijn van Exel wrote:
> [...]

dan is input uiteraard welkom!

> martijn van exel -+- [hidden email] <mailto:[hidden email]> -+-

Re: WMS-server

Milo van der Linden-4
Dat vermoeden had ik al, vandaar de toespelingen. ;-) de osm wms vragen
springen me om de oren de laatste weken uit alle hoeken van commercieel
GIS land.

:D

Martijn van Exel wrote:

> [...]
>     > martijn van exel -+- [hidden email] <mailto:[hidden email]>
>     <mailto:[hidden email] <mailto:[hidden email]>> -+-

Subsideregeling

ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen
Milo at al,

Het is al ruim tijd voor een nieuwe
2 maandelijkse verslaglegging voor de subsidie van NL-net.
De vorige was van december 2008.....

Kunnen jullie de daarvoor benodigde gegevens aanleveren ?

Gert Gremmen

Martijn van Exel wrote:

> [...]
>     > martijn van exel -+- [hidden email] <mailto:[hidden email]>
>     <mailto:[hidden email] <mailto:[hidden email]>> -+-

Re: Subsideregeling

Milo van der Linden-4
Ai,

dat gaat me niet meer lukken Gert,

Ik zit hier te zweten op wat laatste k** klusjes terwijl ik eigenlijk al
de koffer moet pakken voor Aruba.

1 mei ben ik retour.

ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen wrote:

> [...]
> De vorige was van december 2008.....
>
> Kunnen jullie de daarvoor benodigde gegevens aanleveren ?

Re: Subsideregeling

ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen
Delegeren dan Milo