Zoeken naar een coördinaat

Frank Fesevur
Hallo,

Weet iemand een manier om eenvoudig naar een coördinaat te zoeken op OSM?

Als ik op www.openstreetmap.org zoek naar een coördinaat krijg ik geen
resultaat terug. Ik gebruik dan voornamelijk het volgende formaat "N
52 3.171 E 004 17.158". Ik weet dat als ik het coördinaat omreken naar
decimalen en vervolgens de URL handmatig samenstel
<http://www.openstreetmap.org/?lat=52.052850&lon=4.285967&zoom=16> dat
het wel werkt, maar handig is anders. Zelfs zoeken naar het coördinaat
in decimalen werkt niet.

Gegroet,
Frank

Re: Zoeken naar een coördinaat

rob-3-3
zover ik weet bestaat dit (nog) niet...

Rob

Op 5 mei 2009 10:30 heeft Frank Fesevur <[hidden email]>
het volgende geschreven:

> [...]
> <http://www.openstreetmap.org/?lat=52.052850&lon=4.285967&zoom=16> dat
> het wel werkt, maar handig is anders. Zelfs zoeken naar het coördinaat

Stefan de Konink-3
Frank Fesevur wrote:
> [...]
> <http://www.openstreetmap.org/?lat=52.052850&lon=4.285967&zoom=16> dat
> het wel werkt, maar handig is anders. Zelfs zoeken naar het coördinaat

Dus als ik het goed begrijp wil je een graden -> rad hebben en dat het
liefst via url toegankelijk? Of via een handig formuliertje op de kaart?

Stefan

Re: Zoeken naar een coördinaat

rob-3-3
de zoek box zou zo intelligent moeten zijn dat hij het herkend ;)

Op 5 mei 2009 13:40 heeft Stefan de Konink <[hidden email]> het
volgende geschreven:

> Dus als ik het goed begrijp wil je een graden -> rad hebben en dat het
> liefst via url toegankelijk? Of via een handig formuliertje op de kaart?

> [...]

Op 5 mei 2009 13:40 heeft Stefan de Konink het volgende geschreven:
> Dus als ik het goed begrijp wil je een graden -> rad hebben en dat het
> liefst via url toegankelijk? Of via een handig formuliertje op de kaart?

Het is geen deg-rad conversie. Het is de standaard notatie gebruikt
voor o.a. geocaching en het is een graden decimale-minuten notatie. In
een Garmin GPS bekent als ddd mm.mmm als ik het goed zeg uit mijn
hoofd.

In ieder geval iedereen bedankt voor de antwoorden. Ik vermoedde dat
het (nog) niet kan.

Gegroet,
Frank

Re: Zoeken naar een coördinaat

Roeland Douma
Het moet wel kunnen. Je kan immers van ddd mmm.mmmm -> lat,lon We zullen eens
kijken of we een van onze java guru's erop kunnen zetten.

--Roeland

On Tuesday 05 May 2009 14:45:42 Frank Fesevur wrote:

> [...]
> hoofd.
>
> In ieder geval iedereen bedankt voor de antwoorden. Ik vermoedde dat

Op 5 mei 2009 14:56 heeft Roeland Douma <[hidden email]> het
volgende geschreven:
> Het moet wel kunnen. Je kan immers van ddd mmm.mmmm -> lat,lon We zullen eens
> kijken of we een van onze java guru's erop kunnen zetten.

Die conversie is ook zeker niet ingewikkeld, gewoon de minuten delen
door 60. Maar zelfs een decimale lat,lon intikken in het zoekscherm
werkt niet.

Maar het probleem zit zal wel zitten in het parsen van de mogelijke
formaten van coördinaten. Want je kunt er van alles van maken
natuurlijk

N 52 3.171 E 004 17.158
N 52° 3.171 E 004° 17.158
N 52° 3.171, E 4 17.158
52.052850 4.285967

om er maar een paar te noemen voor deze locatie.

Frank Fesevur wrote:

> [...]
> N 52° 3.171, E 4 17.158
> 52.052850 4.285967
>
> om er maar een paar te noemen voor deze locatie.

Zou eigenlijk onderdeel moeten zijn van een gazetteer achtige methode.

Stefan

Re: Zoeken naar een coördinaat

rob-3-3
moet iemand eens even een mooie regexp voor verzinnen
voor de rest is het inderdaad geen rocket science..

Op 5 mei 2009 15:18 heeft Frank Fesevur <[hidden email]>
het volgende geschreven: