metro stations taggen

Steven Ottens
Hallo allemaal,

Ik zat te kijken naar metro stations in Amsterdam en het viel mij op dat
de Noord-Zuidlijn stations er anders uitzien dan de rest.

https://www.openstreetmap.org/#map=18/52.37037/4.89330&layers=T vs
https://www.openstreetmap.org/#map=19/52.37125/4.90044&layers=T

Zo heeft het Rokin de tags: building=train_station, location=underground

https://www.openstreetmap.org/way/266903864

En de Nieuwmarkt: railway=platform, subway=yes, location=underground,
public_transport=platform, indoor=yes

https://www.openstreetmap.org/way/405149302#map=19/52.37127/4.90089&layers=T

Wat is hier de correcte vorm?

Groet,

Steven

Re: metro stations taggen

Marc Zoutendijk
Beste Steven,

Op 12 nov. 2018, om 15:00 heeft Steven Ottens <[hidden email]> het volgende geschreven:

Hallo allemaal,

Ik zat te kijken naar metro stations in Amsterdam en het viel mij op dat de Noord-Zuidlijn stations er anders uitzien dan de rest.

Je kunt je vraag beter op het NL-forum plaatsen, daar leest 99% van de NL mappers.
De mailing list leeft niet erg.
En over het taggen van stations en spoorwegen zijn al heel wat topics geweest.

Lees hier verder:

groeten, Marc