openbaar vervoer routes

Floris Looijesteijn
Gister in Essen werd er een mooi kaartje gebruikt die ik nog niet eerder
gezien had:

http://öpnvkarte.de/?lat=52.3689&lon=4.9065&zoom=14

Zoals je ziet doet ie het ook in Amsterdam.

Groet,
Floris

Re: openbaar vervoer routes

Roeland Douma
Dat valt zeker onder de categorie: awesome!

Vanavond eens kijken of wij dat ook draaien krijgen :D

--Roeland

On Sunday 29 March 2009 13:23:44 Floris Looijesteijn wrote:

> [...]
> gezien had:
>
> http://öpnvkarte.de/?lat=52.3689&lon=4.9065&zoom=14
>
> Zoals je ziet doet ie het ook in Amsterdam.

Re: openbaar vervoer routes

Stefan de Konink-3
Floris Looijesteijn wrote:
> Gister in Essen werd er een mooi kaartje gebruikt die ik nog niet eerder
> gezien had:
>
> http://öpnvkarte.de/?lat=52.3689&lon=4.9065&zoom=14
>
> Zoals je ziet doet ie het ook in Amsterdam.

Dat lijken alleen tram routes right?

Stefan

Re: openbaar vervoer routes

Roeland Douma
Ook bus...

Lijn 40

en Metro (50,51,53,54)

Maar qua bus is er nog wel wat te doen inderdaad.

--Roeland

On Sunday 29 March 2009 13:30:10 Stefan de Konink wrote:

> Dat lijken alleen tram routes right?
>

> Stefan

Re: openbaar vervoer routes

Stefan de Konink-3
Roeland Douma wrote:
> Ook bus...
>
> Lijn 40
>
> en Metro (50,51,53,54)
>
> Maar qua bus is er nog wel wat te doen inderdaad.

Gaarne combineren met m'n eerdere RFE ;)

Stefan

Re: openbaar vervoer routes

Paul Berendsen
En ook nog veren !
In Amsterdam staan alle officiele OV-lijndiensten over water er op, zo te zien.
  paul be.

Floris Looijesteijn wrote:

[...]

Frank Fesevur
Op 29 maart 2009 13:23 heeft Floris Looijesteijn geschreven:
> Gister in Essen werd er een mooi kaartje gebruikt die ik nog niet eerder
> gezien had:
>
> http://öpnvkarte.de/?lat=52.3689&lon=4.9065&zoom=14
>
> Zoals je ziet doet ie het ook in Amsterdam.

In Den Haag is het resultaat een stuk minder :-(

http://öpnvkarte.de/?lat=52.0822&lon=4.3086&zoom=13

Dit ene rode streep is bus 14, en dan heb je het wel zo'n beetje
gehad. Ik wil best helpen een aantal lijnen te mappen, maar dan zal ik
eerst gaan uitzoeken hoe je zo'n routes moet taggen.

Gegroet,
Frank

Re: openbaar vervoer routes

Floris Looijesteijn
In JOSM is het best goed te doen tegenwoordig.

Zie ook:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relation:route#Public_Transportation

of eigenlijk die hele pagina.

Ik zal leiden binnenkort eens wat busroutes gaan geven

groet,
floris

> [...]
> gehad. Ik wil best helpen een aantal lijnen te mappen, maar dan zal ik
> eerst gaan uitzoeken hoe je zo'n routes moet taggen.

Re: openbaar vervoer routes

ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen
Die lijn 14 heb ik een tijd geleden ingetikt.
We hebben van district haaglanden alle gps traces
van de bussen en trams in DH en omstreken
Hter beschikking (geen haltes).

Totdat ik of iemand anders de situatie rond
CS goed in kaart heeft gebracht (flink ingewikkeld!)
Is het project stilgelegd.

Gert Gremmen

ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen wrote:
> [...]
> Hter beschikking (geen haltes).
>
> Totdat ik of iemand anders de situatie rond
> CS goed in kaart heeft gebracht (flink ingewikkeld!)

Ik wil er best wat aan bijdragen (lang leve OV kaart) maar daarvoor wil
ik eerst de op IRC al vele male beschreven 'applicatie' online hebben.

Dat zou betekenen dat je 'haltes' als dynamische PIO's op de kaart ziet,
ga je over een halte heen dan krijg je de hele route als overlay te
zien, door vervolgens te dubbelklikken blijft de overlay te zien en kun
je een andere route aan klikken om er bij te voegen.

Door aan deze informatie weer dynamische PoI's te koppelen die treinen,
bussen etc. representeren krijg je een mogelijkheid om direct visueel te
zien wanneer het zin heeft om naar een bus te rennen of rustig aan te doen.

Milo, is met het eerste stuk (de dynamische haltes) begonnen.

Stefan

Re: openbaar vervoer routes

Frank Fesevur
Op 29 maart 2009 20:41 heeft Gert Gremmen geschreven:
> [...]
> Hter beschikking (geen haltes).
>
> Totdat ik of iemand anders de situatie rond
> CS goed in kaart heeft gebracht (flink ingewikkeld!)

Wat is dan precies het probleem bij het CS? Je hebt inderdaad drie
plaatsen waar haltes zijn, twee keer tram/RR (boven en onder) en alle
gaan bussen naar het busplatform, maar die routeverschillen zijn toch
duidelijk? Of zie ik als OSM-leek dan iets over het hoofd?

Gegroet,
Frank

Re: openbaar vervoer routes

Stefan de Konink-3
Frank Fesevur wrote:

> [...]
> gaan bussen naar het busplatform, maar die routeverschillen zijn toch
> duidelijk? Of zie ik als OSM-leek dan iets over het hoofd?

Volgens mij niet, en de data die we tot onze beschikking hebben is zo
gedetailleerd dat het niet mochten gebruiken ipv ons eigen wegen net ;)

Stefan

Re: openbaar vervoer routes

Geert Schuring
Hoogteverschillen zijn zowieso een probleem... we hebben in Ede een
winkelcentrum met huizen erbovenop (De bellestein), wordt een zooitje in
JOSM, en wordt door kaarten nooit goed weergegeven.

> [...]
> Frank

Re: openbaar vervoer routes

ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen
De laatste keer dat ik mee bezig was
klopte niet alles.
Er lopen aparte OV banen van beneden naar boven
boven normale wegen en onder gebouwen door,en
van bovenaf gezien rijdt de bus in lussen waarvan
we de volgorde niet kunnen vaststellen.
Verder rijdt er ook nog een tram dwars doorheen/onderlangs.

Kortom, ik(we) moeten daar eens goed kijken en vergelijken
en dan de draad weer oppakken.
Voor diegenen die dat willen heb ik nog steeds kopieën van
die buslijnen en ook een update van sept 2008.

Ik heb e.a in de mailinglijst gepost, dus kijk
in je mailbox bij mijn bijdragen met attachment.
(nog niet de update)

Regards,

Ing. Gert Gremmen

[hidden email]
www.cetest.nl

Kiotoweg 363
3047 BG Rotterdam
T 31(0)104152426
F 31(0)104154953

 Before printing, think about the environment.

> [...]

> gaan bussen naar het busplatform, maar die routeverschillen zijn toch
> duidelijk? Of zie ik als OSM-leek dan iets over het hoofd?

Re: openbaar vervoer routes

Frank Fesevur
Op 30 maart 2009 10:23 heeft Gert Gremmen geschreven:
> Kortom, ik(we) moeten daar eens goed kijken en vergelijken
> en dan de draad weer oppakken.
> Voor diegenen die dat willen heb ik nog steeds kopieën van
> die buslijnen en ook een update van sept 2008.

Ik heb je post met het OVnet van 27 april 2008 gevonden in het
archief. Ik zal er binnenkort eens een blik op werpen. Ik ben iedere
dag op het CS dus ik ben plaatselijk redelijk bekend.

> Voor diegenen die dat willen heb ik nog steeds kopieën van
> die buslijnen en ook een update van sept 2008.

Wat voor update is dat precies? Is dat alleen de tracks gesplitst naar
lijnen? Zo niet, dan is dat trouwens op XML-niveau goed te doen.