tile.openstreetmap.nl

Stefan de Konink-3
Goedemiddag,

tile.openstreetmap.nl verwijst nu via squid naar de tileserver van
openstreetmap.org. De volgende urls zijn beschikbaar:

Via Cherokee:
http://tile.openstreetmap.nl/
https://tile.openstreetmap.nl/

Rechtstreeks via Squid:
http://tile.openstreetmap.nl:8080/

Er zal in de komende periode nog genoeg moeten gebeuren, maar dit toont in
ieder geval de meest actuele data van Nederland weer, met als bijvangst de
rest van de wereld.

--
Stefan

Re: tile.openstreetmap.nl

Pander OpenTaal

On 10/07/2018 01:34 PM, Stefan de Konink wrote:
> [...]
>
> tile.openstreetmap.nl verwijst nu via squid naar de tileserver van
> openstreetmap.org. De volgende urls zijn beschikbaar:

Super! Misschien linksonder die "2012" uitbreiden tot "2012 – 2018". Dat
kan zelfs met eenvoudige JavaScript zodat het huidige jaartal als
laatste wordt gemeld, zie
https://www.w3schools.com/jsref/jsref_getfullyear.asp

Deze uitbreiding doet mensen meer waarde hechten aan wat ze zien en het
niet te makkelijk (en abuis) afdoen met, o, dat is vast een oude kaart.

> [...]
>
> Er zal in de komende periode nog genoeg moeten gebeuren, maar dit
> toont in ieder geval de meest actuele data van Nederland weer, met als

Marco van der Heide
Hoi,

Gelijk even een kijkje genomen en het ziet er netjes uit. Op een mobiel zijn de knopjes voor in en uitzoomen wat lastig, maar centreert wel mooi.

Groeten, Marco

On 7 October 2018 18:45:59 GMT+02:00, Pander OpenTaal <[hidden email]> wrote:

[...]

https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

Re: tile.openstreetmap.nl

Gertjan Idema

Goeie actie Stefan.

Misschien een mooi moment om nog eens te kijken of we de RD cöordinaten op hun plek kunnen krijgen. (Onze Lieve Vrouwentoren in Amersfoort op 155.000, 463.000). Ik denk dat een update van proj4js naar een recente versie voldoende is.

Groeten, Gertjan

On 07/10/18 19:34, Marco van der Heide wrote:
[...]

Christ van Willegen
On Mon, Oct 8, 2018 at 1:22 PM Pander OpenTaal <[hidden email]> wrote:

> Oja, kreeg ik nog van iemand anders doorgegeven, correct in- en uitzoomen op smartphone of tablet d.m.v. pinch-zoom ontbreekt nog.

Ja, dat zou wel ontzettend fijn zijn! Ik was pas aan het kijken en het
lukte me niet in te zoomen...

Christ van Willegen