wandelroute

TBb

wandelroute

TBb
hoi,

Ik loop een wandelroute LAW (nu de Havezatenroute);
Heb pas de Zuiderzeeroute (LAW8) gelopen en wil de route in OSM opnemen.
Even geprobeeerd bij de IJsselmeerdijk in Warder NH;
Probleem is dat de asfaltweg daarna als een stippellijn gepresenteerd wordt.
Wat doe ik niet goed?

TheoV

Re: wandelroute

Floris Looijesteijn
Hoi Theo,

Jij hebt van de weg een highway=track gemaakt, terwijl het gewoon een
highway=tertiary moet blijven.
Je hebt de route ingevoerd als relatie, volgens mij is dat voldoende.

Hier is de history van de weg:
http://www.openstreetmap.org/browse/way/6588201/history

Draai je het zelf terug?

Groet,
Floris

2011/6/29 TheoV <[hidden email]>:

> [...]
> Even geprobeeerd bij de IJsselmeerdijk in Warder NH;
> Probleem is dat de asfaltweg daarna als een stippellijn gepresenteerd wordt.

TBb

Re: wandelroute

TBb
Ok, ik heb het teruggezet naar =tertiary;
maar dan zie ik geen mogelijkheid in Potlatch om bij tabblad walking een route te kiezen.
een mogelijkheid die wel wordt gegeven bij =track.
dus gelijktijdig een highway en een wandelpad: kan dat? hoe doe ik dat in Potlatch?
via het tabblad cycle zie je dat de LF21 en een regionale route wel aan diezelfde asfaltweg gerelateerd zijn.

Theo

2011/6/29 TheoV <[hidden email]>:
> [...]
> Even geprobeeerd bij de IJsselmeerdijk in Warder NH;
> Probleem is dat de asfaltweg daarna als een stippellijn gepresenteerd wordt.

Re: wandelroute

ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen

Ik denk dat je beter af bent met josm dan potlatch…

voor het editen van relaties….

Gert

2011/6/29 TheoV <[hidden email]>:

> [...]
> Even geprobeeerd bij de IJsselmeerdijk in Warder NH;
> Probleem is dat de asfaltweg daarna als een stippellijn gepresenteerd wordt.

Re: wandelroute

Robert Elsenaar

Gert heeft volkome gelijk. In vergelijking met Potlatch is "Relaties
beheren" in JOSM een feest. Toch blijven relaties een lastig onderwerp
en een reden voor sommige mappers om zich daar niet mee in te laten.

Theo, maar voor wandelaars als jij heb ik misschien een goed idee. Ik
heb de mogelijkheid om hulp op afstand te organiseren. De Primeur heb
ik een paar maanden geleden gedaan met JanWandelaar. Ook hij zag
wandelingen zitten, maar JOSM te moeilijk. Na een uurtje samen achter
de 'PC' heb ik je door de meeste probleempjes met relaties heen
geholpen.

mvrgr
Robert

Citeren "ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen" <[hidden email]>:

> Ik denk dat je beter af bent met josm dan potlatch...
>
> voor het editen van relaties....
>

> Gert

Re: Wandelroute

Maarten Storm
Theo,

In Potlatch 2 kun je relaties beheren via de Advanced knop onderaan het scherm.
Je komt nu in een scherm waar je bovenin de tags kunt opgeven en onderin de relaties. Klik daar op Add to.
Kies vervolgens een bestaande relatie en druk op Select of maak een nieuwe relatie aan met New Relation...
Als de relatie is toegevoegd, dan kun je de gegevens ervan aanpassen door er op dubbel te klikken.

Ik hoop dat je met deze uitleg verder komt.

Groet, Maarten.