wegen op industrieterrein

Dieter Van Uytvanck
Hallo,

iemand een tip hoe ik een (publiek toegankelijke) way op een
industrieterrein kan taggen? highway=service leek me wat beperkt
hiervoor, maar ik kan niet echt iets anders bruikbaar vinden op het
eerste gezicht.

gr,
Dieter

Re: wegen op industrieterrein

Lennard
Dieter Van Uytvanck wrote:

> [...]
> industrieterrein kan taggen? highway=service leek me wat beperkt
> hiervoor, maar ik kan niet echt iets anders bruikbaar vinden op het

Waarom zou highway=unclassified niet passend zijn?

--
Lennard

2009/4/7 Lennard <[hidden email]>:
> Waarom zou highway=unclassified niet passend zijn?

Geen idee,  ik dacht dat er misschien een speciale tag voor
industriewegen was. Quod non blijkbaar.

bedankt voor het antwoord!
Dieter

Re: wegen op industrieterrein

Floris Looijesteijn

> Geen idee,  ik dacht dat er misschien een speciale tag voor
> industriewegen was. Quod non blijkbaar.
>
> bedankt voor het antwoord!
> Dieter

En bij voorkeur natuurlijk een landuse=industrial en omheen.

Groet,
Floris

Re: wegen op industrieterrein

Sebastiaan Lampo
Oeps. Ik gebruik hiervoor altijd highway=residential.
Uit de engelstalige wiki had ik begrepen dat unclassified een
verbindingsweg tussen is zonder classificatienummer. Ik bezie die dus
als een doorgaande weg, waar een residential eigenlijk lokaal is.

Ik zie industrieterreinen dan ook gewoon als een lokaal straatje, waar
toevallig bedrijven langs liggen ipv huizen..

wat moet het nu eigenlijk zijn?

Groeten,
Sebastiaan

On 07/04/2009, Floris Looijesteijn <[hidden email]> wrote:

> En bij voorkeur natuurlijk een landuse=industrial en omheen.
>
> Groet,
> Floris

Re: wegen op industrieterrein

osm-9
Ik vind het onderscheid tussen residential en unclassified ook erg
lastig te bepalen (of ik mis er de juiste parameters voor). Het
resultaat is dus dat ik alle laagste weggetjes (service even niet
meegerekend) zowel binnen als buiten de bebouwde kom als unclassified tag.

Mijn reden: Het is voor heel veel straten niet eenvoudig te zeggen dit
is industrieel dan wel residential en welke mate van bebouwing
highway=residential verdient is my ook onduidelijk. Voor het bepalen van
binnen en buiten de bebouwde kom is een administrative= tag goed te
gebruiken dus aan die kant zie ik ook geen reden om het laagste deel van
het wegen netwerk op te splitsen in residential/unclassified.